آکواستات

   آکوستات (aquastat) وسیله‌ای است که در سیستم‌های گرمایش هیدرونیک (hydronic heating systems) برای کنترل دمای آب به کار می‌رود. برای جلوگیری از احتراق غیر لازم بویلر آکوستات‌ها دارای یک دمای حد بالا و یک دمای حد پایین هستند. اگر ترموستات در سمت مصرف‌کننده خواستار حرارت شود، بویلر احتراق می‌کند تا زمانی که به حد بالای آکوستات برسد و پس از آن خاموش می‌شود؛ حتی اگر ترموستات هنوز هم خواستار حرارت باشد. بویلر در صورتی دوباره روشن می‌شود که دمای آب دیگ به زیر یک نقطه در محدوده حد بالای آکوستات بیفتد. حد بالا به خاطر راندمان و ایمنی ایجاد شده است.

   زمانی که دمای آب دیگ به زیر محدوده حد پایین آکوستات سقوط می‌کند نیز دیگ (صرف نظر از حالت ترموستات) روشن خواهد شد که تضمین می‌کند که دمای آب دیگ بالای یک نقطه خاص باقی می‌ماند. حد پایین برای آب گرم‌کن خانگی بدون تانک در نظر گرفته شده است که تضمین می‌کند که آب دیگ همیشه برای آب گرم مصرفی به اندازه کافی گرم است.

   برای نتیجه مطلوب و درست کار کردن، باید آکوستات به محکمی به لوله متصل شود.

2_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

 

 

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: ممیزی انرژی در ساختمان