کالیبراتور دد ویت تستر Dead Weight tester

   کالیبراتور های فشار از نوع وزن بار مرده Dead Weight Tester را در گستره های اندازه گیری متفاوت تا رنج اندازه گیری حداکثر 1000Bar در کلاس های دقتی 0.1% , 0.05% , 0.025% , 0.015% در دو حالت تک پیستونه و دو پیستونه ارائه می نماید.

   کالیبراتور وزن خالص یا دد ویت تستر، دقیق ترین روش اندازه گیری فشار به صورت مکانیکی می باشد. با توجه به رابطه فشار با نیرو و سطح مقطع می توان با افزایش مقادیر وزنه بر روی سطح مقطع مشخص به دقیق ترین مقدار فشار دست پیدا کرد. دد ویت تستر از همین روش برای اندازه گیری فشار استفاده می کند. به همین دلایل در مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های کالیبراسیون برای سال ها از دد ویت تستر به عنوان فشار سنج مرجع استفاده می کنند.

 

تفاوت ددویت تستر با کمپراتورها و هندپمپ ها چیست؟ و اصولا چرا باید ددویت تستر خریداری گردد؟

اصولا تفاوت ددویت تستر با کمپراتورها (یا هندپمپ ها) در تعریف فشار در دستگاه های یکاهای SI می باشد.

Dead weight( ترازوی فشار ) با استفاده از تعریف فیزیکی فشار (مقدار نیرو بر واحد سطح) کار می کند. شما در اینجا با نیروی وزن و سطح مقطع ددویت سروکار دارید. قابلیت اطمینان اندازه گیری خیلی بالاست. کافی است که وزنه ها دقیق باشند و شتاب جاذبه را در محل دقیقا بدانید و سطح مقطع سیلندر و پیستون ددویت را دقیق اندازه گیری کنید، همه چیز جلوی چشمان شما اتفاق می افتد و با حضور یکاهای اولیه دستگاه SI ، همه چیز P:F/A می باشد.

Comparator or Handpump یک مقایسه گر است که با استفاده از تعریف در یک مدار هیرولیکی بسته فشار در تمام نقاط یکسان است کار می کند. شما برای رسیدن به دقت های بالا ناگزیرید که از تست گیج های دیجیتال استفاده کنید که باز خیلی قابل اطمینان نیستند (البته در مقایسه با ددویت تستر) مسئله نشتی در مدار هیدرولیک باز عاملی است که قابلیت اطمینان را کاهش می دهد.

 از جمله خواص استاندارد این نوع از کالیبراتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنج کالیبره تا 1000 بار
  • عدم دقت کل 0.025 % ریدینگ
  • قابلیت ردگیری گواهی کالیبره (NIST)
  • پایداری 5 ساله
  • جنس دد ویت تستر از استیل و آلومینیم
  • دد ویت تستر با ابعاد جمع و جور