نقش نانو عایق ها در ساختمان

  عایق های ساختمانی نقش قابل توجهی در صرفه جویی انرژی و همچنین افزایش آسایش و آرامش افراد ساکن در یک واحد مسکونی ایفا می کنند. استفاده از این عایق های ساختمانی سال ها است که به عنوان یکی از ضروری ترین اجزای ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته است. همچنین براساس مقررات ملی ساختمان، تمامی ساختمان هایی که ساخته می شوند باید به اندازه کافی عایق کاری شوند. میزان عایق مورد نیاز نیز در همین مقررات تعیین شده است. عایق ها بسته به نوع و کاربردی که دارند، به انواع عایق های صوتی، حرارتی، رطوبتی و... تقسیم بندی می شوند که در طول زمان تکامل یافته و روز به روز انواع جدیدتریاز آنها روانه بازار می شود. عایق های حرارتی و برودتی به طور متوسط در فصل زمستان ۵ درصد در حفظ انرژی گرمایی و در تابستان حدود ۱۰ درصد در انرژی سرمایشی صرفه جویی می کنند.کاربرد عایق ها و اهمیت آنها با توجه به شناختی که در این مورد میان اغلب ساکنان واحدهای مسکونی شناخته شده است. فاکتوری مهم در انتخاب عایق ها، میزان مقاومت حرارتی آنها است. هر قدر این مقاومت بالاتر باشد عایق حرارت را کمتر از خود عبور می دهد و صرفه جویی که به همراه دارد افزایش می یابد، پس به جای ضخامت عایق ها، باید مقاومت حرارتی آنها با هم مقایسه شوند. عایق های گوناگون با مقاومت های حرارتی برابر، از نظر میزان صرفه جویی در انرژی همانند هستند و تنها اختلاف آنها در قیمت و محل کاربرد است.

 

میزان صرفه جویی انرژی با عایق های ساختمانی
اما در مورد محل های عایق کاری باید بدانید که سقف ها، دیوارهای خارجی، کف واحد مسکونی و همچنین لوله های آبگرم مرسوم ترین و اصلی ترین مکان هایی هستند که عایق کاری روی آنها پیاده سازی می شود.به این ترتیب، عایق کاری سقف ها مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان را ۳۵ درصد تا ۴۵ درصد کاهش می دهد. همچنین عایق کاری دیوارهای خارجی مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان را حدود ۱۵ درصد و عایق کاری کف مصرف انرژی را در زمستان ۵ درصد کاهش می دهد. برای عایق کاری لوله های آبگرم می توان از عایق های پتویی یا عایق هایی که به طور ویژه برای لوله ها ساخته شده و به راحتی قابل نصب هستند استفاده کرد. اما عایق های ساختمانی بر خلاف تصور، انواع و اقسام متنوع و فراوانی دارد که می توان از آنها در موارد مناسب خود استفاده کرد. برخی از این عایق ها مانند ایزوگام ها و عایق های بام اشکال قدیمی تر و سنتی تر عایق کاری هستند، اما برخی دیگر مانند نانو عایق ها اشکال مدرن تری هستند که در نتیجه پیشرفت تکنولوژی و با گذشت زمان به بازار مصرف عرضه شده اند.
عایق نانو پلیمر ، ضد آب ساز چند منظوره ؟
عایق نانو پلیمر ، ضد آب ساز چند منظوره از جمله دستاورد های فناوری نانو به حساب می آید. این محصول مزایای متعددی در برابر روش ها و عایق های سنتی داشته و موارد مصرف بسیار متنوع و گسترده ای را شامل می شود که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می گردد.
موارد مصرف نانو پلیمر ترکیبی :
1)عایق کردن سطوح و بام های فلزی و غیر فلزی
2)عایق کردن سطوح و سقف از جنس ایزوگام، بتن، آردواز، سفال، آسفالت، موزاییک و خصوصا ایزوگام های آسیب دیده در اثر سرما و گرما (شکستگی و ترک خوردگی).
3)عایق کردن سطوح و کف سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و حمام منازل در مقابل نفوذ آب.
4)عایق کردن دیوار ها و کف استخر ها، جداره داخلی مخازن بتنی و فلزی در مقابل نفوذ آب..
5)عایق کردن بدنه و ستون پل ها در مقابل نفوذ آب و شوره های ناشی از رسوب.
6)عایق کردن قطعات و جعبه های فلزی از جمله تابلو های برق در مقابل زنگ زدگی.
7)عایق کردن سطوح خارجی لوله های آب آشامیدنی و گاز با قطر بالا در مقابل رطوبت و زنگ زدگی.
8)جلوگیری از کثیف شدن زود هنگام نما و پیدایش ترک.
9)عایق کردن چاهک های آسانسور در برابر آب های سطحی.
10)عایق کردن دیواره و کف تونل های جاده ای و مترو در برابر نفوذ آب های سطحی و حتی زیرزمینی.
11)عایق کردن بدنه پایینی اسکلت فلزی ساختمان ها و برج ها.

 

 برای خرید انواع نانو پوشش ها به وبسایت انرژی کالا مراجعه بفرمایید.

اطلاعات تکميلي