نحوه اجرای عایق نانو پلیمر روی سطوح مختلف

   نحوه اجرای عایق کردن سطوح مختلف به کمک نانو پلیمر های ترکیبی در زیر آورده شده است. در حین انجام این کار می بایستی تمام موارد زیر انجام شود تا بهترین نتیجه ممکن حاصل گردد. همچنین نکات کوچک اما در عین حال مهمی وجود دارد که می بایستی در هنگام اجرا مراحل کار به آنها هم توجه نمود. همیشه در حین انجام کار های صنعتی و ساختمانی موارد ایمنی را رعایت بفرمایید.

جهت اجرای عایق روی سطوح مختلف باید به ترتیب مراحل زیر را طی نمائیم :
1)ابتدا کف سطح محل اجرا را با جارو کاملاً تمیز کنید.
2)یک سطل بزرگ آماده کنید که بتوانید به راحتی دو محصول مایع و پودر را در آن با هم مخلوط کنید.
3)سپس مایع عایق را داخل سطل ریخته و پودر را به آرامی به آن اضافه کرده و با میکسر (همزن) آن را مخلوط کرده تا خوب با هم مخلوط شوند .(حداقل 10 الی 20 دقیقه با هم مخلوط شوند)
4) پس از مخلوط کردن کامل ، عایق به صورت مایع در آمده که در صورتی که احساس می کنید کمی بیش از اندازه غلیظ شده به میزان یک لیوان آب به ازای هر 10 لیتر عایق به آن اضافه کنید و دوباره با همزن چند دقیقه آن را مخلوط کنید تا کاملاً رقیق و یکدست و قابل اجرا گردد.
5) در صورتی که محل اجرا در محیط باز و هوای گرم است حتماً جارو را خیس نموده و کف را کمی با جاروی خیس نمناک نمائید تا پس از اجرای عایق نتیجه بهتری حاصل گردد.
6) با یک ظرف دوغاب ریز(مثل پارچ پلاستیکی دسته دار )کم کم عایق را روی سطح بریزید و مثل رنگ آمیزی با قلم مو روی سطح را عایقکاری نمائید بطوریکه یک لایه عایق با پوشش خوب روی سطح ایجاد گردد و به همین ترتیب کل سطح را عایق کاری نمائید.
7) در پایان کار و خشک شدن کامل عایق، کل سطح اجرا شده را مجداً بازدید و اقدام به عایق مجدد محل های احتمالی عایق نشده نمائید تا اجرا کامل و بی عیب و نقص تحویل مشتری گردد.

چند نکته مهم :
1) مواظب باشید حداکثر ضخامت عایق در حال اجرا بیشتر از 2 میلیمتر نگردد. در صورتی که قصد عایقکاری روی سطوح به خصوص مثل گچ یا کاهگل را دارید و نیاز به استفاده بیشتر از عایق نانو می باشد در دو مرحله عایقکاری نمائید یعنی 1 مرحله عایق با ضخامت 1 تا 2 میلیمتر انجام داده و اجازه دهید تا محل اجرا کاملاً خشک شود و سپس با تکرار مراحل قب، اقدام به اجرای لایه دوم نمائید.
2) در صورتی که در حین اجرا، عایق داخل سطل با گذشت زمان و گرمای محیط غلیظ یا سفت شد در هر بار استفاده به میزان چند قاشق آب به آن اضافه و با میکسر خوب مخلوط کنید تا عایق به صورت رقیق شده و به آسانی روی کف اجرا گردد.
3) حتی المقدور سعی کنید عایق کاری سطوح پشت بام یا استخر که در فضای باز هستند را در ساعات خنک مثل صبح یا عصر انجام دهید.

 

برای خرید انواع نانو پوشش ها به وبسایت انرژی کالا مراجعه بفرمایید.

اطلاعات تکميلي