ربات هوشمند تمیزکننده پنل‌های خورشیدی

این ربات هوشمند برای تمیز کردن پنل‌های خورشیدی به کار می‌رود، به این صورت که با استفاده از سیستم‌هایی که دارد بدون نیاز به آب و مواد شوینده پنل‌های خورشیدی را به راحتی تمیز می‌کند.

از طریق روش‌های دیگر موجود تمیز کردن پنل‌های خورشیدی به سادگی امکان‌پذیر نیست و نیاز به انرژی انسانی، آب و مواد شوینده بسیاری دارد.

 

پنل‌های خورشیدی

 

این ربات به صورت خودکار پنل‌های خورشیدی را جارو کرده و نظافت می کند که این کار بدون دخالت انسان و به صورت خودکار انجام می‌شود.

از مزیت‌های دیگر این ربات این است که نظافت از طریق این ربات بدون نیاز به آب انجام می‌شود و می‌توان این ربات را روی پنل هم نصب کرد. این ربات تاکنون در ایران تولید نشده بوده است و واردات آن نیز با مشکل تحریم روبه‌رو بود.


پنل‌های خورشیدی

 

این روبات حتی در تند‌ترین شیب‌ها هم می‌تواند بدون سقوط به کار شستشو و صیقلی کردن پنل‌ها که در اثر عواملی مانند نور خورشید و یا بارندگی دچار کثیفی و کدر شدن شده‌اند، بپردازد.  
این روبات می‌تواند توسط فناوری بلوتوث با گوشی تلفن همراه هوشمند کاربر و یا تبلت ارتباط برقرار کند و دستورات اجرایی کاربر در زمینه تنظیم جهت حرکت را اجرا کند.  

  

پنل‌های خورشیدی


از جمله قابلیت‌های منحصربفرد این روبات عدم نیاز به شارژ و یا آب برای پاک کردن پنل‌ها بعد از شارژ اولیه است زیرا می‌تواند از طریق جمع آوری آب باران میزان آب مورد نیاز برای شستشوی پنل‌ها را تامین کند.  

 

پنل‌های خورشیدی  
این روبات بنا بر ادعای سازندگان خود قرار است در سال ۲۰۱۵ با قیمت حدود ۲۰۰۰ پوند راهی بازار‌های جهانی شود.  

 

اطلاعات تکميلي