اینورتر خورشیدی چیست؟

اینورتر خورشیدی(Solar Inverter) وسیله ای اساسی در هر سیستم خورشیدی است. کارکرد اصلی اینورتر تغییر ولتاژ مستقیم و جریان مستقیم پانل های خورشیدی به جریان متناوب است. اجزای مختلف الکتریکی و الکترونیکی متصل به مدار در تبدیل کمک می کند.

انواع اینورترهای خورشیدی

بسیاری از سازندگان مشهور اینورترهای خورشیدی در سراسر جهان وجود دارند. اما چند نوع اینورتر خورشیدی در بازار موجود است که موارد زیر را شامل می شود.

اینورترهای Grid Off يا مستقل از شبكه

اینورتر

اینورترهای شبکه خاموش در سیستم های از راه دور مورد استفاده قرار می گیرند که در آن اینورتر خورشیدی از DC panel باتری تغذیه می کند. این پانل باتری توسط پنل های خورشیدی شارژ می شود. این نوع اینورترها با شارژرهای اصلی باتری ادغام شده اند که می تواند برای تقویت باتری از یک AC استفاده شود. 

اینورترهای Grid Tie متصل به شبكه

اینورتر Grid Tie

می توان گفت اینورتر که با شبکه در ارتباط است، یک اینورتر متصل به شبکه است. این نیروگاه های تغذیه اینورتر در شبکه برق توسط فاز و فرکانس متناظر انجام می شوند. و فرکانس 50Hz در هند و 60 هرتز در آمریکای شمالی از توان AC / o با قدرت مؤثر در تأمین انرژی AC تأمین می شود.

اینورترهای پشتیبان باتری

اینورتر پشتیبان باتری

این نوع خاص از اینورترها به ویژه برای جذب انرژی از باتری طراحی شده اند. شارژ باتری با استفاده از یک شارژر روی صفحه حفظ می شود و انرژی اضافی به شبکه منتقل می شود. اینورترها این امکان را دارند که در هنگام قطع برق، منبع تغذیه AC را برای بارهای خاص تأمین کنند. آن ها همچنین عملکرد ضد جزیره ای دارند.

ميكرو اينورتر هاي متصل به شبكه

میکرو اینورتر متصل به شبکه

میکرو اینورتر ها در صنایع خورشیدی مدرن هستند. آن ها کوچک، اندازه جمع و جور و قابل حمل با عملکرد بسیار زیادی هستند. آن ها شامل تمام ویژگی های اینورترهای مرکزی هستند.

 اینورترهای خورشیدی سه کار مهم دارند:

  • ردیابی ولتاژ
  • ارتباط شبکه
  • خاموش شدن اضطراری

هدف اینورتر خورشیدی چیست؟

هدف اصلی اینورتر خورشیدی تبدیل برق DC است که از صفحات خورشیدی شما به برق AC قابل استفاده‌ای که لوازم خانگی شما استفاده می‌کنند تبدیل می‌شود. با این حال، آن ها سه شغل دیگر نیز دارند.

اطمینان از تولید قدرت فراوان و تمیز

اینورترهای پنل خورشیدی وظیفه دارند به طور مداوم ولتاژ سلول خورشیدی شما را ردیابی کنند تا حداکثر نیرویی را که پنل‌های خورشیدی در آن کار می‌کنند، تعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که سیستم بیشترین و تمیزترین انرژی را در هر زمان تولید می‌کند.

در حالی که اینورترهای خارج از شبکه (اینورتر های سینوسی و شبه سینوسی) معمولاً به فناوری اصلاح شده موج سینوسی ارزان‌تر متکی هستند، اینورترهای خورشیدی خانگی که گره خورده اند، موج سینوسی خالص‌تری از برق AC ایجاد می‌کنند، تا اطمینان حاصل شود که لوازم خانگی حساس شما به طور روان و کارآمد کار می‌کنند.

برقراری ارتباط با شبکه ابزار

اینورترهای خورشیدی باید با شبکه ارتباط برقرار کنند. اینورترها اطمینان حاصل می‌کنند که، در صورت قطع موقتی برق، هیچ برق از صفحه خورشیدی شما منجر به انتقال آن به خطوط انتقال خارج از خانه شما نمی‌شود. این باعث می‌شود که کارگران خطی که ممکن است عیب یابی یا تعمیر سیم‌ها را انجام دهند از ضعف خارج نشوند.

تشخیص قوس و خاموش شدن خطرناک

اینورترها همچنین باید در صورت تشخیص قوس الکتریکی خطرناک که ناشی از پیری سیستم و تخریب مواد در سیم کشی خانه و صفحه‌های خورشیدی است، خاموش شوند. برخی از اینورترها در خاموش کردن ایمنی عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند.

اینورتر سینوسی یا Pure Sine-wave اینورتر چیست؟

ولتاژ خروجی اینورتر موج سینوسی مانند شکل موج سینوسی ولتاژ شبکه / برق دارای فرم موج سینوسی است. این نوع موج سینوسی بسیار قابل اعتماد می‌باشد و مناسب دستگاه‌های حساس و الکترونیکی و موتوری می‌باشد.

اینورتر

اینورتر خورشیدی کجا استفاده می‌شود؟

اینورتر خورشیدی عمدتاً برای تبدیل برق DC به AC استفاده می‌شود، این نوع خروجی اینورتر اصلی برق است که بیشتر وسایل مسکونی و دستگاه‌های الکتریکی از آن استفاده می‌کنند. اینورتر یکی از مهم ترین عناصر کل سیستم خورشیدی در نظر گرفته می‌شود زیرا تعیین می‌کند چه مقدار انرژی به خانه‌ها یا صنایع تجاری ارسال می‌شود و چگونه آن ها به کاربران کمک می‌کنند تا مصرف خود را از کل برق مورد استفاده قرار دهند. قدرت. انواع مختلفی از اینورتر خورشیدی بسته به نوع پنل‌های خورشیدی موجود در بازار موجود است. علاوه بر این، یک اینورتر ضروری است زیرا به دلیل استفاده مداوم از ساخت انرژی خورشیدی به شکل مناسب، احتمالاً این اختلال در کار است.

شرکت اینورتر گروپ دارای کادر مجرب جهت نصب و اجرای انواع سیستم‌های خورشیدی در تمامی استان‌های کشور و حتی مناطق صعب العبور را دارا می‌باشد. شرکت اینورتر گروپ دارای چندین نمایندگی رسمی از کشورهای مختلف و برندهای معتبر اروپایی و آسیایی می‌باشد.

اینورتر خورشیدی از لحاظ شکل موج به ۲ دسته تقسیم می‌شود:

  • اینورتر سینوسی
  • اینورتر شبه سینوسی
  • کاربرد اینورتر خورشیدی

اینورتر خورشیدی به عنوان یک سیستم برقی مهم، برق مستقیم DC دریافتی را به برق متناوب AC با ولتاژ بالاتر و هم چنین هم تراز با ولتاژ برق شهر تبدیل می‌نماید. و در اصل برای پنل خورشیدی و باتری می‌توان استفاده نمود که به طور معمول برای فعال سازی لوازمات برقی متداول به عنوان قلب سیستم عمل می‌کند و به صورت دائم کار پیوسته خروجی می‌دهند و در نوع منفصل از شبکه اینورتر برق ذخیره شده در باتری را از ۱۲ ولت مستقیم به ۲۲۰ ولت متناوب تبدیل می‌کند و مناسب برای وسایل برقی خانه می‌باشد.

 

 

اطلاعات تکميلي