مطالعه تجربی بر روی یک مدل خودرو و بررسی تاثیر سوراخ های هوادهی بر کاهش نیروی پسا

دانلود فایل :
چکیده

   یکی از مهمترین جنبه های طراحی پیمایه هایی که در نزدیکی سطح زمین حرکت می کنند، طراحی آن در مقابل جریان هوا می باشد. نمونه بارز این اجسام خودروها می باشند کـه اگـر چه طراحی در این زمینه با کار طراحان صنعتی، زیبایی شناختی و شـهود آغاز می گردد، ولی اهمیت علم آئرودینامیک و ملاحظات آئرودینامیکی را نمی توان نادیده گرفت. ارزیابی آیرودینامیکی بر روي طراحی یـک محصول جدید تأثیر می گذارد و یکی از زمینه های است که در برنامه طراحی یک خودرو جدید بایـد بـه دقـت مـورد بررسی قـرار گیرد. بهبود آیرودینامیکی، از اولین مراحل طراحی است که پـس از اینکه طرح مفهومی در ذهن طراح شکل می گیرد، وارد عرصه می شود و تا آخرین مراحل تولید ادامه می یابـد. اگرچه آیرودینامیک تنها یکی از زمینه های بهینه سازی خودرو است، با ایـن حال یکی از معـدود زمینه هایی است که در تمام مدت انجام پروژه مورد نیاز است. شبیه سازی کامپیوتری و آزمایش جاده نقش بسزایی در برنامه طراحی اتومبیل های امروزی دارند، اما اندازه گیری های تونل باد متداولترین و پرکاربردترین شیوه آزمایش آیرودینامیکی
می باشد زیرا اعداد رینولدز در مقیاس واقعی قابل دستیابی هستند.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: آیرودینامیک خودرو
  • منبع: همایش ملی مهندسی مکانیک، اسفند ماه 94