وابستگی اقتصاد ملی ما به نفت و محدودیت منابع آن چند سالی است که در محافل کارشناسی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. در این میان بخش حمل و نقل به تنهایی حدود ۲۵ درصــد از کل انرژی مصرفی کشور را به خود اختصاص میدهد. لذا با توجه به میزان مصرف انرژی و عملکرد هر یک از شیوههای حمل و نقل، بهترین روش در بهینهسازی مصرف انرژی در بخش حمل و نقل، انتقال ترافیک به شیوههای با واحد مصرف انرژی کمتر همچون حمل و نقل با راهآهن است.

 

   پس از اختراع خودرو، بشر به زودی رابطه میان مقاومت هوا و حرکت اتومبیل پی برد. به مرور زمان با بهبود عملکرد خودروها از جهات مختلف، بهبود آیرودینامیکی نیز به مساله ای اساسی تبدیل شد. پژوهشگران دریافتند که توجه به آیرودینامیک نه تنها براي دستیابی به سرعت های بالاتر، بلکه به منظور کـاهش مصـرف سـوخت و ایجاد پایداری مناسب در خودرو، امری ضروری است.

 

 

   سامانه پیشرانش فضايی جديد و ارزان تدر الکترودينامیک با بهره گیری از میدان مغناطسیی زمین و بدون نیاز به سوخت طبق اصول الکترومغناطیس می تواند نیروی محرکه مورد نیاز جهت انجام مانورهای فضايی را تامین کند. یکی از مسائل مورد نظر مربوط به سامانه پیشرانش تدر الکترودينامیک، پیدا کردن متغیر کنترلی مناسب جهت انجام يک مانور مداری در زمان بهینه است. در اين راستا معادلات دينامیک ماهواره تدردار، میدان مغناطیسی زمین، شتاب های تولید شده توسط تدر و همچنین شرايط، قیود و تابع هزينه مسئله مورد نظر که يک مسئله زمان-بهینه می باشد، باید استخراج و پیاده سازی شوند. بنابراین متغیر کنترلی جريان تدر است که با تغییر آن شتاب وارد شده به سیستم تغییر می کند و شش عنصر مداری کلاسیک نیز متغیرهای حالت هستند.

 

 

از مهمترين نیازهای روزافزون سیستم های تعلیق دينامیکی، ايمنی و بازده بالا بوده که اين نیازهای طراحی خصوصاً در هنگام طراحی خودروهای جديد در صنعت خودروسازی مورد توجه است.

با توجه به اینکه مسئله ی بر هم کنش ترک ها بر روی یکدیگر و اثرات آن بر روی استحکام سازه ها یکی از مسائل مهم در حوزه ی مکانیک شکست محسوب می شود، در این تحقیق ضریب شدت تنش مود اول برای یک صفحه ی محدود با ترک های هم راستا تحت کشش تک محوری با استفاده از روش اجزای محدود مورد بررسی قرار گرفت.