روش های کاهش دیماند

   استراتژی های کاهش بار یا پیک سایی شامل خرید تجهیزات کوچک و با راندمان بیشتر، روشن بودن تجهیزات موجود، سوئیچ کردن به سوخت های دیگر در خلال دوره های پیک و تولید انرژی در محل مصرف است. برخی استراتژی های متداول به صورت زیر است:

   استراتژی های زمان کار دوره ای به محدود کردن کار تجهیزات در زمان های خاصی که شرکت برق در شرایط پیک قرار دارد، توجه دارد. کاربردهای زمان کار دوره ای به دلیل فشارهای وارد بر تجهیزاتی که به صورت متناوب در یک دوره مشخص کار می کنند و همچنین تأثیر این روش بر ساختمان یا سیستمی که وسیله در آنجاست توصیه نمی شود.

   محدودکننده های دیماند هنگامیکه دیماند بخواهد از مقدار از پیش تعیین شده تجاوز کند بارها را قطع می کند.

   ژنراتورها می توانند برای بکار اندازی تجهیزات در زمان قطع شبکه بکار روند. اگر بارهای حیاتی و مهم نیز باید در فرایند پیک سایی شرکت کنند، این بارها را در طول دوره پیک از طریق ژنراتورهای کارخانه می توان تغذیه کرد.

   تجهیزات گرمایش و سرمایش دو سوختی می توانند نیازمندی های تهویه ساختمان را در مدتی که استفاده از انرژی برق گران است برآورده کنند. به عنوان مثال، سیستم های سرمایش هیبرید که با گاز طبیعی یا برق کار می کند، می تواند با استفاده از گاز طبیعی در ساعات پیک، مصرف برق را به شدت کاهش دهد.

   ذخیره سازی گرما شامل ذخیره سازی ظرفیت حرارتی تولید شده در ساعات غیر پیک برای استفاده در ساعات پیک است. در طول دوره پیک روزانه، آب گردشی به وسیله حمام های یخ یا تانک های آب سرد (به جای چیلرها) حنک می شود تا برای سرمایش محیط یا پروسه از آن استفاده شود. پیش سرد کردن یک ساختمان در شب قبل از یک روز گرم پیش بینی شده به گونه ای که چیلرها در روز مجبور نباشند با شدت کار کنند یک نوع دیگر از ذخیره سازی گرماست. ذخیره سازی آب به اندازه ذخیره سازی یخ متداول نیست به دلیل اینکه برای ذخیره انرژی بدون تغییرات فاز، حجم آب مورد نیاز خیلی زیاد است.

   قطع بار به روش مخابراتی یک روش کنترل بار مستقیم است که در آن شرکت برق زمان هایی که یک وسیله، طبق یک موافقت نامه تنظیم شده بی برق می شود را کنترل می کند. چنین قراردادهایی می تواند به هر دو بخش سود برساند و تولید در محل کارخانه یا استفاده از سوخت جایگزین را توجیه پذیر کند.

   تولید ترکیبی برق و بخار از توربین های گازی و دیگر تکنولوژی های برق ممکن است برای مصرف کنندگان بزرگ از نظر اقتصادی به صرفه باشد.