5 روش مفید برای کاهش مصرف سوخت خودرو

   با توجه به اهمیت ویژه ای که این روزها در صدر خبرها به چشم می خورد در زمینه کمبود منابع فسیلی جلوگیری از آلاینده های زیست محیطی و... مصرف سوخت و بهینه سازی در مصرف آن یکی از حائز اهمیت ترین مواردی است که می توان با روی آوردن به تکنیک هایی در رسیدن به این امر مهم موفق بود.

   البته رانندگی با باک خالی نیز سبب وارد شدن مواد کف باک به داخل موتور و جبران هزینه های زیادی برای تعمیر و نگهداری خودرو می شود لذا تا جایی که امکان دارد باک خودرو خود را بیشتر از یک چهارم خالی نگه ندارید.

   در این متن به 5 مورد مهم که می توان با رعایت آنها در مصرف سوخت و بنزین صرفه جویی کرد می پردازیم.

  1. پرهیز از رانندگی پر تنش و استرس زا
  2. تعویض به موقع دنده
  3. رعایت فاصله استاندارد با وسیله جلو
  4. پرهیز از درجا کار کردن خودرو
  5. رعایت استاندارد سرعت مشخصه

 

  • پرهیز از رانندگی پر تنش و استرس زا

   بایستی بدانید در مواقعی که به شدت از سرعت خود می کاهید و باز دوباره شتاب می گیرید باعث هدر رفت مقدار زیادی از سوخت خودرو خود می شوید. جالب است بدانید اگر در این کم و زیاد کردن ناگهانی سرعت پا را بر روی پدال گاز ثابت نگه دارید سبب جریان یافتن بنزین در کمترین میزان خود می شوید.

 

6740.jpg

   در بالا روی از تپه ها نیز سعی کنید از سرعت خود بکاهید این کار باعث مصرف بهینه سوخت می شود.

 

  • تعویض به موقع دنده

 

3_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

   بایستی بدانید هنگاهی که سرعت شما متناسب با دنده نیست مقدار مصرفی بنزین و میزان صدمه به موتور خودرو چند برابر میشود لذا انتخاب مناسب دنده بر اساس سرعت یکی از فاکتورهای مهم در بهینه مصرف کردن سوخت می باشد. 

 

  • رعایت فاصله استاندارد با وسیله جلو

   در هنگام رانندگی حد فاصل استاندارد با وسیله جلویی را رعایت کنید. این کار از میزان ترمزهای ناگهانی که باعث مصرف بیشتر سوخت می شود می کاهد. 

 

4_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

 

  • پرهیز از درجا کار کردن خودرو

 

 5_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

   تا جایی که می توانید از درجا کار کردن خودرو خود جلوگیری کنید چرا که در این مواقع حجمی از بنزین شما بی فایده مصرف می شود. در ترافیک های طولانی مدت خودرو را خاموش و پس از به جریان افتادن مسیر آن را روشن کنید.

 

  • رعایت استاندارد سرعت مشخصه

 

6_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg

 

حرکت با شتاب زیاد تاثیر به سزایی در بیشتر مصرف شدن بنزین دارد، این کار با ترمز گیری های پی در پی و دوباره از سر گیری سرعت شدت می یابد به نحوی که میزان سوخت مصرفیتان به نسبت زیادی افزایش می یابد.

 

 

اطلاعات تکميلي

  • منبع: پدال
  • حوزه کاربرد: بهینه سازی مصرف سوخت ماشین