استفاده از سلول های سوخت میکروبی برای تولید برق

   نوع جدیدی از سلول های سوختی که می تواند ادرار را به الکتریسیته تبدیل کند، می توانند انقلابی در کشورهای در حال توسعه ایجاد کنند. این تحقیق نشان می دهد که طراحی جدید نوعی سوخت میکروبی کوچکتر، ارزان تر و قدرتمندتر از مدل های سنتی است.

   منابع سوخت های فسیلی در حال تمام شدن هستند و تمایل رو به افزایشی برای انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد. زیست انرژی یکی از این انرژی های تجدید پذیر بوده و سلول های سوخت میکروبی می توانند آن را تولید کنند.

   سلول های سوخت میکروبی دستگاه هایی هستند که برای تبدیل ماده طبیعی به برق با استفاده از فرآیندهای طبیعی استفاده می شوند. روش های دیگری شامل هضم بی هوازی، تخمیر و تبخیر گاز برای تولید زیست انرژی ها وجود دارند. این روش ها، ارزانتر، کارآمدتر و دارای زباله کمتری هستند.

   با این وجود، محدودیت هایی نیز وجود دارد. یکی از این محدودیت ها، هزینه زیاد تولید سلول سوخت میکروبی است. الکترود معمولاً ماده ای با قیمت مناسب است ولی کاتد، برای افزایش سرعت واکنش تولید برق از جنس پلاتین است. همچنین این سلول ها، در مقایسه با روش های دیگر تولید انرژی زیستی، توان کمتری دارند.

   سلول سوخت میکروبی جدید از هیچ ماده گران قیمتی استفاده نمی کند. این سلول ها از جنس کربن و سیم ها از جنس تیتانیوم هستند. برای افزایش سرعت واکنش از کاتالیزور قند و آلبومین (پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ) استفاده می شود.

   محققان این طرح را دائماً بهینه سازی می کنند تا بیشترین قدرت را استخراج کنند. افزایش طول الکترودها از 4 به 8 میلی متر، توان خروجی را ده برابر کرد. همچنین،؛ با انباشتن 3 سلول سوخت میکروبی توان خروجی 10 برابر هر سلول سوختی به صورت مجزا شد.

   محققان همواره در حال بررسی های بیشتر بر روی این پروژه با تغییر پارامترهای مختلف هستند تا بیشترین توان خروجی از این دستگاه ها را استخراج کنند.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: تولید بیو سوخت