تمام موتورهای جت که توربین دارند، نوع پیشرفته تری از همان موتورهای توریبن گازی هستند که در زمان های دورتر استفاده می شده است. از موتورهای توربین گازی بیشتر برای تولید برق نه تولید نیروی رانش استفاده می شود. موتورهای جت کلا بر پایه ی موارد زیر کار می کنند: هوا از مدخل وارد موتور جت شده و سپس با چرخاندن توربین نیروی لازم را برای مکش هوا برای سیکل بعدی آماده کرده و خود از مخرج خارج می شود.

   جاذبه مصنوعی شتابی است که از کاربرد یک نیرو حاصل می‌شود. در مبحث پروازهای فضایی، جاذبه مصنوعی ممکن است بتواند اثرات سلامتی بی‌وزنی طولانی را تسکین دهد. فضانوردان مرتبا شتاب‌های متناوبی که توسط نیروی موتور موشک ایجاد می‌شود را تجربه می‌کنند. بااین‌وجود، واژه جاذبه مصنوعی معمولا به نیروی طبیعی پایدار که توسط ساختار محکمی در حرکت دایروی تامین می‌شود، دلالت دارد. کاربردهای عملی فضای بیرونی برای انسان‌ها هنوز ساخته نشده است و اصولا به دلیل اندازه بزرگ سفینه‌های فضایی و نیاز آن‌ها به شتاب جانب مرکز مفید در قیاس با g کوچک است.

   مدیریت سوخت دریایی (MFM) روشی چند سطحی به منظور اندازه‌گیری، بررسی و گزارش مصرف سوخت یک قایق یا کشتی است که با هدف کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان کاری انجام می‌شود. امروزه MFM به دلیل هزینه‌های در حال افزایش سوخت دریایی بسیار اهمیت پیدا کرده است.

   مراحل تولید یک واگن عبارت اند از: ورود قطعه ها به صورت ورقه فولادی، رنگ و تست صدا، آب بندی و تست نفوذ آب، بخش ساخت تهویه مطبوع و سالن. هر یک از مراحل تولید واگن طبق استاندارهای مخصوص خود مورد بازرسی فنی قرار می گیرد.

سيكل توربينهاي گازي موتورهاي هواپيما شبيه به توربينهاي گازي صنعتي مي باشد بجز اينكه قبل از ورود هوا به كمپرسور از يك ديفيوزر و بعداز توربين از يك نازي براي بالا بردن سرعت گازهاي خروجي و حركت هواپيما به سمت جلو استفاده مي كنند . اين گازهاي پرسرعت بر هواي خارج از موتور نيرويي وارد مي كنند كه طبق قانون سوم نيوتن نيروي عكس العمل آن سبب حركت هواپيما به سمت جلو مي شود .