هایدروسیتی نسل جدیدترین شکل انرژی پاک

   در پژوهش های اخیر محققین توانسته اند با ترکیب منابع حرارتی خورشیدی و سوخت هیدروژنی، شکل جدید از انرژی پاک به نام هایدروسیتی تولید کنند. 

   این محققین دانشگاه پوردو و مدرسه پلی تکنیک لوزان سوئیس توانسته اندجریان الکتریسیته و هیدروژن را به طور همزمان تولید کنند و هیدروژن به دست آمده را برای استفاده های بعدی ذخیره نماییند.
   آنها در این تحقیق از توربین های پرفشاری که در شرایط کم فشار نیز قادر به فعالیتند استفاده نموده و معتقدند که راندمان این روش در تولید سوخت هیدروژنی 50 درصد و در تولید الکتریسیته 46 درصد است.
   تولید همزمان الکتریسیته و سوخت هیدروژنی از مهمترین مزیت های این روش است که کاربرد وسیعی در صنعت حمل و نقل، تولید مواد شیمیایی و صنایع دیگر دارد و با استفاده مکرر نیز پایان نمی پذیرد در این روش با غروب خورشید سوخت هیدروژنی ذخیره شده وارد عمل شده و توربین هرگز از کار نمی افتد.

   محققان به این دستاورد به چشم یک اقتصاد پایدار، منبعی برای تولید انرژی پاک و دوست دار محیط زیست می نگرند و امیدوارند که قادر به رفع تمام نیاز های انرژی از جمله حمل و نقل، گرمایش و برق باشد. 

   این دستاورد در حال حاضر در مراحل آزمایشگاهی قرار دارد و به زودی وارد دنیای واقعی می شود و نتایج این تحقیقات در نشریه National Academy of Sciences نیز منتشر شده است.

 
 

 

اطلاعات تکميلي

  • منبع: خبرگزاری ایرنا
  • حوزه کاربرد: هایدروسیتی، ترکیبی از منابع حرارتی خورشیدی و سوخت هیدروژنی
  • سازمانهاي وابسته: محققین دانشگاه پوردو و مدرسه پلی تکنیک لوزان سوئیس