استفاده از "خاک های هوشمند" برای تنظیم مقدار کربن

استفاده از خاک برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین

   کشاورزان از خاک برای تولید غذا و فیبر استفاده می کنند، دانشمندان به دنبال آزمایش راهکارهایی برای استفاده از خاک برای جدا کردن کربن و کم کردن انتشار گازهای گلخانه ای هستند. کاهش نشر گاز گلخانه ای، جدا کردن کربن و استفاده از برنامه های مدیریت کشاورزی علمی، باعث افزایش باروری خاک، افزایش تولید محصول و بهبود تنوع زیستی خاک می شود.

   در حال حاضر، اتمسفر کره زمین در حدود 830 پتاگرم (1 تریلیون کیلوگرم) کربن است و انسان ها به واسطه کشاورزی و صنعت، هرساله حدود 10 پتاگرم کربن به اتمسفر اضافه می کنند. با این وجود، دانشمندان اذعان دارند که خاک، توانایی نگه داشتن بیش از 4800 پتاگرم کربن تا عمق 2 متر را دارد. یکی از استراتژی های مهم کاهش کربن، جلوگیری از نابودی اکوسیستم های بومی و در عین حال، بازگردانی زمین ها به جنگل و مراتع همیشگی است. زیرا که این مهم، از طریق درک مدیریت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کنار راهکارهای علمی، میسر می شود.

   زمین داران، کشاورزان و تولید کنندگان، با استفاده از چندین راه می توانند نشر گازهای گلخانه ای را کاهش دهند، ولیکن تمامی این سهام داران، نیاز به تعلیم و آموزش دیدن برای اتخاذ بهترین تصمیم متناسب با وضعیت موجود دارند. اقداماتی که باعث کاهش اثر گازهای گلخانه ای می شوند عبارت‌اند از: کشت، بهبود مدیریت چرای دام ها، چرخش محصولات و مدیریت مواد مغذی، اضافه کردن محصولات محافظ و فراهم آوردن گیاهان دائمی برای زمین های تولیدی غیر فعال. با استفاده از این راهکارهای مدیریتی، امکان کاهش کربن موجود تا حدود 8 پتاگرم در هر سال وجود دارد.

اطلاعات تکميلي